Till minne av Claes Andreasson

När någon i ens närmaste vänskapskrets hastigt går bort, känns det alltid lika svårt att ta till sig. Claes tillhörde en av dem.

Claes var en drivande kraft inom Elmhults Sport Club och var med sedan starten, och lade ner ett stort arbete där.
Då man sen tänker igenom alla de gånger vi kämpat tillsammans runt Vättern på cykel, på skidor från Sälen ned till Mora, och inte att förglömma våra Stockholms-äventyr då det gällde Stockholm Maraton, kommer ett särskilt minne över mig; varje vår skulle vi cykla en 10-mils runda i Halmstad, och jag vill minnas att vi var där tio gånger på raken. Vid ett tillfälle vann Claes hustru en cykel, och då tyckte Claes att det var väl onödigt - den var svår att ta hem då bilen redan var full med cyklar. Claes föreslog då Margareta att cykla hem. Ja, det finns otroliga minnen som jag har fått uppleva med familjen Andreasson.

Mina och ESCs tankar går också till Margareta och sönerna Håkan, Daniel och Simon med familjer.

Enligt Claes önskan, tänk på Barncancerfonder. Gåvotelefon 020-902090.

STÖRRE ÄN SORGEN ÄR GLÄDJEN ATT MINNAS
Göran Rydén