Nu startar cykelsäsongen

1 april kl 10 startar vi upp 2024 års cykelsäsong!
Själva cykelrundan blir en klassisk Virestad Runt (45 km) i lugnt tempo samt en kortare runda också i lugnt tempo. Vi samlas 10 min innan start framför Kommunhuset.

Efter att ha upplevt ett sjunkande antal cyklister på våra träningspass de senaste åren så hoppas vi att kommande säsong ska innebära ett trendbrott. För att kunna ha dedikerade ledare till en långsammare grupp vid varje träningstillfälle så har vi strukit Måndagsturen den här säsongen och iom det så välkomnar vi alla, nybörjare såväl som rutinerade, till våra ordinarie pass på onsdagar och söndagar.

För att alla ska känna sig välkomna och inte vara rädda för att det ska gå för fort är målet att ha två fart- och distansgrupper vid varje tillfälle. Med minst en ledare till gruppen som cyklar kortare och/eller inte så snabbt. Kolla gärna in vad man som gäller när man cyklar med oss på denna länk https://elmhultssportclub.se/cykel/traningspolicy

I cykelsektionen vill vi att alla, nya cyklister såsom rutinerade, ska känna sig välkommen.

Vi cyklar i grupp enligt devisen ”alla ska med”.