Medlemsinfo

Här kan du läsa om samtliga förmåner du får som medlem i ESC

Cykel

• Fritt deltagande på klubbens cykelturer, träningar och läger

Friidrott

• Deltagande på friidrottsträning vid bekräftad träningsplats.
  • Kvalitativ löpträning med #ESCRUNNERS löpgrupp varje vecka som leds av certifierad löpledare/löptränare
  • Olycksfallsförsäkring via Svenska Friidrottsförbundet. Försäkringen ger dig ett bra grundskydd, till exempel om du råkar ut för en skada under träning. Mer om vad försäkringen gäller och hur ni går tillväga om skadan är framme finns att läsa på Folksams hemsida Länk till annan webbplats.. Försäkringen gäller vid skada i samband med träning och tävling samt under resor till och från dessa aktiviteter.
  • För dig som är elitidrottare finns även möjlighet att teckna en extra vårdkostnadsförsäkring via Folksam. Genom specialavtal med Svensk Friidrott kan du teckna den billigare om du går genom ESC.
  • ESC betalar startavgift för deltagande vid mästerskapstävlingar sanktionerade av Svenska Friidrottsförbundet med resultatgräns, (förutsatt att man representerar Elmhults Sport Club och springer i klubbkläderna.

Simning

• Simträning i Haganäs simhall under klubbens träningstider
  • Du är olycksfallsförsäkrad via Svenska SImförbundet. Försäkringen ger dig ett bra grundskydd, till exempel om du råkar ut för en skada under träning, och är framtagen i samarbete med förbundet. Du kan läsa mer om försäkringen och vad den omfattar här Idrottsförsäkringar Svenska Simförbundet - Folksam Länk till annan webbplats.

Skidor

• Årlig "all-inclusive" bussresa till Vasaloppet med valla-service och logi
  • Fri åkning i Klöxhults skidspår under säsong (under förutsättning att det finns tillräckligt med snö förstås)
  • Träningspass för skidor och rullskidor
  • Vallakurser
  • Chans att tävla i La Liga
  • Du omfattas av en idrottsförsäkring som ger dig ett bra grundskydd, till exempel om du råkar ut för en skada under träning eller tävling. Tjänsten Råd och Vård för idrottsskador ingår också. Hit ringer du för att prata med en fysioterapeut om hur du förebygger, behandlar och anmäler idrottsskador.
    Fysioterapeuten gör en första bedömning på telefon och vid behov kan du i vissa fall ha rätt till vidare bedömning och bokad tid till en fysioterapeut eller läkare. I försäkringen ingår två besök till fysioterapeut och ett besök till läkare. Du hittar mer information här Idrottsförsäkringar Svenska Skidförbundet - Folksam Länk till annan webbplats.

Publicerad: 2022-11-08

Senast uppdaterad: 2024-03-11