Träningstider

Onsdagar kl 18 samt söndag kl 9. Start framför Kommunhuset, samling 10 min innan start.

Där kommer alltid finnas minst en ledare för en långsammare grupp. För att alla ska känna sig välkomna och inte vara rädda för att det ska gå för fort är målet att ha två fart- och distansgrupper vid varje tillfälle.

onsdagar försöker vi ha någon typ av strukturerad träning och den kan ta formen av intervallträning eller någon typ av gruppcyklingsteknik men kan också bli en vanlig Virestad Runt i fart som passar alla som kommer. Ca 1,5-2 h.

Söndagspassen är distanspass där tid i sadeln är viktigare än fart. Ca 3 h i början av säsongen. Alltid med möjlighet att korta av för dem som vill.

För info om träningspassen eller träningspass på andra dagar kolla gärna in vår WhatsApp-grupp Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Här kan man också kommunicera och ställa frågor om passen eller allmänt om cykling.

Publicerad: 2022-11-14

Senast uppdaterad: 2024-04-02