Möckeln Runt Ultramaraton

Möckeln Runt är ett ultramarathon på 52+ km (53km 2022, 53km+ 2023) i den otroligt fina miljön runt sjön Möckeln i södra Småland. Vi springer i skog, genom naturreservat, badstränder, smala stigar, vackra grusvägar, genom gårdar och hästhagar. Alltid nära inpå Möckeln och ofta med utsikt över sjön.
Navigering sker med hjälp av GPX fil som skickas ut till deltagarna veckan innan loppet. Observera att man måste följa bansträckningen enligt GPX filen. Vid start delar vi även ut en karta med bansträckningen. Denna måste ni ha med er under hela loppet.

Du måste ha med dig:

• Karta med bansträckningen utritad (delas ut vid start).
  • Fullt laddad mobiltelefon med race arrangörs telefonnummer inlagt.

Deltagande sker på egen risk. Du springer på allmän plats, följ trafikreglerna! Möckeln Runt Ultramarathon är inte sanktionerad av Svenska Friidrottsförbundet. Med anledning av detta tävlar man inte som föreningsmedlem och det innebär att man inte omfattas av Riksidrottsförbundets försäkring under arrangemanget. Resultat kan ej heller användas som referens eller kval till andra lopp. Det finns 2 vätska och energistationer utmed banan (i Vedåsa) och i Diö (vid Funkisfabriken).

I enlighet med det anrika cykelloppet med samma namn (och som i normala fall genomförs dagen efter), delas ett unikt diplom ut till de som fullföljer. Alla som fullföljer inom tidsgränsen får även en unik trämedalj som är inspirerad av sjön.